هم‌اندیشی

هم اندیشی، درباره فرهنگ و مسائل نظری

هم‌اندیشی

هم اندیشی، درباره فرهنگ و مسائل نظری

این وبلاگ منعکس کننده دیدگاه های پاره‌ای از دوستان، با رویکردها و گرایش‌های مختلف، درباره برخی موضوعات نظری و اندیشگی است.

بایگانی

گشتل و تکنولوژی- مطلب شماره 35

يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱ ق.ظ

گشتل و تکنولوژی- مطلب شماره 35

Gestell

گشتل

انجمن هنری آرتاش: چیزی ترسناک در تکنولوژی وجود ندارد. بلکه پدیده ای که ما را می‌ترساند ، تکنولوژی به مثابه گشتل است .گشتل نوعی انکشاف و پرده دری از حقیقت است. نوعی روبرو شدن با جهان از یک منظر خاص .گشتل به ما می‌گوید شناخت و حقیقتی خارج از آن وجود ندارد.گشتل شناخت ما را نظم می‌دهد . ما، در گشتل، برای داشتن چشم اندازی از حقیقت، تربیت و اصلاح می‌شویم. حقیقت چیزی است که بر روی اسکرینِ اسمارت فون من نقش می‌بندد و من سوژه‌ای هستم که با انگشتانم این جهان را لمس می‌کنم و می‌سازم. غافل از اینکه من نه صرفاً به عنوان علت فاعلی بلکه همچنین به عنوان علت غایی این فرآیند، ساخته و تربیت گشته ام . اسکرین‌هایی که همزمان می‌سازند و ساخته می‌شوند و جهان من که به این اسکرین ها خلاصه و توسط آن به زنجیر کشیده شده است. باید از این انضباط و رژیم حقیقت ترس داشت، رژیمی چونان یک پیام آسمانی و قدسی که مرا از چشم اندازهای دیگر نهی می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی